donderdag 3 december 2020

Sonnet 'Laat de lente in mijn hart maar doven' uit nieuw manuscript.

 

Ik kan me niet van jou bevrijden,

Jouw hart en ziel waken overal

Zo fel dat het me verteren zal

Als ik me niet van jou kan onderscheiden.

 

En gemeen is zij die het ure slaat,

Want dan pas word ik gewaar;

Je bent een kristalhelder gevaar,

Dat me doden kan in mijn povere staat.

 

Dus wees zo lief en trek je terug,

Scheur die vleugeltjes van jouw rug

Laat m’n ogen niet proeven van je leest.

 

Laat de lente in mijn hart maar doven

Zodat het me niet langer kan beroven

Van mijn bloed, mijn beenderen en mijn geest.

 

8 opmerkingen:

  1. De liefde, de liefde...... Als men de littekens zou kunnen zien welke de liefde veroorzaakte zou mening gelaat afschuwelijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel mooi en vooral bijzonder................

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whoow.. mijn eigen geestestoestand van het moment zo mooi beschreven, zonder al teveel moeilijke woorden die ik gewoon ben van jou 😁. Een dikke knuffel van iemand die ooit aan het Gravensteen op jou stond te wachten 😉

    BeantwoordenVerwijderen

Plaats reactie