donderdag 6 december 2018

Gedicht op maat bij werk van Elise van der Linden.













Veele zielen heb ik zien vergrauwen,
Veele schreeuwen en éénig gelach
Konden in mij hun steene bouwen,
En gingen bij dag niet overstag.

Doch hoe het bloed ook vliedt
Zij ‘t van een vrouwe, beeld of zon,
Droppels van bestendig verdriet
Vinden in ieder een wellende bron.

Ja, veelen heb ik doen vergrauwen,
Veele lachen, maar één geschreeuw
Kon in mij haare dag bouwen -
Niet voor ‘n steene, doch voor ’n eeuw. 

5 opmerkingen:

  1. een heel mooi werk Rob ik ga het dadelijk op mijn FB zetten om het met iedereen te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een heel mooi werk Rob ik ga het dadelijk op mijn FB zetten om het met iedereen te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rob Van de Zande
    wat mooi gedaan zeg. ik vind het beeld gaat nu veel meer leven. maar voor heel even. wand in mijn gedachten gaan alle maal ander dingen weer leven, dat ga ik dan weer aan mekaar weven.( voor een beeld vorm ) met veel groeten Tys Damhuis. nl

    BeantwoordenVerwijderen

Plaats reactie